Kommunikasjon

I Bouvet har vi et stort miljø av dyktige og entusiastiske folk som jobber med kommunikasjon. Kommunikasjon i mange kanaler. Web, mobil, print, sosiale medier, grafisk design, tekst, reklame. Det vi er mest opptatt av, er hvordan man får dette til å henge sammen i gode, helhetlige kundeopplevelser. I denne bloggen deler vi våre utbrudd.

Det vanskelige samtykket

Alle snakker om det, mange gjør noe med det og noen vil alltid prøve snarveier. Men ærlighet vil, som alltid, vare..

Hva ser du?

Kvalitative undersøkelser gir et annet perspektiv enn kvantitative. Ofte avsløres unike bruksmåter og uregelmessigheter. Ser du litt nøyere etter, kan..

OFFF da: Barcelona 2016 del 2

Konferansetid er tid for inspirasjon og faglig påfyll, men kanskje vel så mye handler det om forbrødring med gode kolleger…

OFFF Barcelona 2016 del 1

Europas mest inspirerende konferanse innen digitale medier, OFFF,  leverte varene. Over tre innlegg skal Jonas Laberg og jeg forsøke å gjenskape stemningen. Hvem..

Hvordan snakke med sinte kunder

Greier du som kundebehandler å snu humøret til en irritert kunde er resultatet lojalitet som varer livet ut. Sier du de..

Hvor viktig er emosjoner?

Emosjoner *) påvirker våre valg i større grad enn vi tror, men har blitt stemoderlig behandlet innen UX over mange..

Design på plass i styrerommet

McKinsey kjøper Lunar. “Creating a groundbreaking proposition for the integration of business strategy and design”. Dette fikk kaffen til å..

Personas som tekstplumbo

Kan personas løse opp tøffe kommunikasjonsutfordringer i en tjeneste? Kan personas (som jeg skrev om i mitt forrige innlegg) gjøre..

Hva skal vi med personas?

Et av våre verktøy for å få til gode opplevelser på digitale flater er personas. Personas? Gammalt nytt, sier kanskje..

Offentlig eller privat nettsted?

Når private nett-tjenester prøver å gi skinn av å være offentlige er det forståelig. Når offentlige nettsteder (bevisst?) går motsatt..

Kundereisen: Tre fallgruver

Kundereisen er blant de hvasseste knivene i verktøykassa til tjenestedesignere, og blir stort sett tatt imot med åpne armer der..

Hva skjer med bankene?

Er bankene vår tids dinosaurer, eller er de tvert imot en bransje med mye spennende på gang? Jeg dro på..

Kommunikasjon

I Bouvet har vi et stort miljø av dyktige og entusiastiske folk som jobber med kommunikasjon. Kommunikasjon i mange kanaler. Web, mobil, print, sosiale medier, grafisk design, tekst, reklame. Det vi er mest opptatt av, er hvordan man får dette til å henge sammen i gode, helhetlige kundeopplevelser. I denne bloggen deler vi våre utbrudd.