Teknologi

I Bouvet er vi flere hundre teknologer som brenner for å programmere og utforme gode, digitale løsninger. I denne bloggen utforsker vi teknologien og deler det vi finner med dere.

En skybasert integrasjonsplattform

SAP HANA Cloud Integration

SAP HANA Cloud Integration (HCI) er en skybasert integrasjonsplattform.

Denne kan benyttes i stedet for SAP Process Integration (PI) og i motsetning til SAP PI krever SAP HCI ingen installasjon eller systemdrift i kundens systemlandskap.

SAP leverer integrasjonspakker mellom SAP C4C og SAP CRM/ SAP ERP. Disse kan importeres i HCI og kan enkelt utvides dersom det er behov for det.

Camilla Werner Bouvet

 

 

Dersom det bare er On-Premise systemer som skal integreres, er SAP PI et mer naturlig valg, men når skybaserte løsninger skal integreres vil HCI være best.

 

 

Standard integrasjoner som SAP leverer er tilgjengelig både for grunndata og for transaksjoner:Camilla Werner Bouvet

Camilla Werner Bouvet

 

 

Bouvet har satt opp en rekke integrasjoner mellom SAP CRM (On-Premise) og SAP C4C ved bruk av HCI. Integrasjonene som er satt opp er både standard og kundespesifikke.

 

For en kunde gjorde vi følgende integrasjon:

  • Kunder og interessenter overføres fra SAP CRM til SAP C4C og alle endringer synkroniseres mellom systemene.
  • Sammen med denne informasjonen sendes også ansvarlig selger og kontaktpersoner til kunden/interessenten.
  • I den andre retningen har kunden valgt å bare sende over kunder med ansvarlig medarbeider/kontaktpersoner. I forkant av denne overføringen er det definert prosesser for å sikre at kundedataene er komplette før de overføres til SAP CRM.
  • For å sikre at det er kun forretningsmessige relevante data som kommer inn i SAP CRM har kunden valgt å ikke inkludere interessenter i denne integrasjonen.
  • Medarbeidere overføres fra SAP CRM til SAP C4C og forretningsbrukere blir opprettet på bakgrunn av disse.
  • Produkter og produkthierarki overføres fra SAP CRM til SAP C4C med filter for å avgrense til de relevante dataene.
  • Salgsmuligheter og aktiviteter synkroniseres i begge retninger. På salgsmuligheter har kunden valgt at de skal gjennom en godkjenningsprosess i C4C før de sendes til CRM, som igjen krever en tilpasning.

 

Integrasjonen ble satt opp til å bruke sertifikater for den sikreste form for kommunikasjon mellom kundens systemlandskap og C4C i skyen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Magic Mirror – version 1

Introduction A while back I discovered the exciting world of “magic mirrors”. I don’t remember how or where it caught my attention, but..

DevOpsDays Oslo 2016

5.-6. september hadde eg gleden av å delta på den første norske DevOpsDays i Oslo. Her er en oppsummering av høydepunktene..

Bouvet at JavaZone 2016

This year JavaZone celebrated it’s 15th year with with 3000 attendees and over 170 sessions. As one of Norway’s premier Java..

IT years are like dogs years

One of the characteristics of the IT industry is that time works differently for us. This is challenging and fun,..

The Future of SharePoint

Den 4. mai holdt Microsoft en virtuell event om fremtiden til SharePoint, jeg fikk heldigvis anledning til å delta de..

SharePoint 2016 er på vei!

Som lovet var Microsoft ferdig med utviklingen av SharePoint Server 2016 (RTM – release to manufacturing) rett før påske, og..

IoT Juleverksted

Tradisjonen tro var det i starten av desember tid for det årlige juleverkstedet hos Bouvet i Sandvika. Dette var tredje..

Bouvet Battle Royale – Rematch

Vår årlige fagdag ble i fjor kjørt som showdown mellom våre avdelinger som jobber med Java- og Microsoft-teknologi. Uten å..

Key takeaways fra JavaOne 2015!

JavaOne er verdens største Java-konferanse og arrangeres hvert høst i San Francisco. Her kan du oppleve foredrag fra noen av de..

Teknologi

I Bouvet er vi flere hundre teknologer som brenner for å programmere og utforme gode, digitale løsninger. I denne bloggen utforsker vi teknologien og deler det vi finner med dere.